tisdag 4 oktober 2011

Såpan KD forsätter

Striden mellan den regerande mästaren Hägglund och utmanaren Odell tätnar allt mer och från ingenstan kommer...           ...Vänta på det....       Marcus Birro!
Va i helvete!? Det var oväntat. Tänk er honom i debatter svära sig igenom varför den kristna etiken är lämplig att applicera i olika frågor. (en simplistisk beskrivning av KDs politik)
Lite som om Björn Ranelid skulle ställa upp för Vänsterpartiet. Det hade kunnat bli rätt kul.
Först trodde jag det var ett skämt men sen insåg jag att han menade allvar även om han redan har dragit tillbaka sin kandidatur.
Han insåg inte att det inte går att både vara programledare i kvällsöppet samtidigt som han bedrev en politisk karriär. Men han insåg det när TV4 naturligtvis avskedade honom med omedelbar verkan. Att politik och journalistik inte går att förena är och ska naturligtvis vara en självklarhet för alla som vill kalla sig journalister. Det går naturligtvis inte att vara medlem i det parti man ska granska utan att förlora trovärdighet. Birros reaktion var den av en sann kristdemokrat.
-De jävla idioterna har gett mig sparken.
Jag inser att han naturligtvis inte ens hade en snöbolls chans i helvetet att bli partiledare men visst hade det varit fantastiskt roligt, om man inte är Kristdemokrat då kanske. Men även ni måste inse komiken.

Sydsvenskan
Birro drar tillbaka kandidaturen


Aftonbladet:
Birro ville bli partiledare - Kickas av TV4
Marcus Bissor bekräftelsebehov sprang före hans hjärna


DN:
Marcus Birro sparkas av TV4
TV4: Oförenligt med birros uppdrag för oss
Marcus Birro vill bli ny KD-ledare
Tack för allt
Birro drar tillbaka KD-kandidatur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bara fegisar och får utan åsikter låter bli att lämna kommentarer. Det är helt okej att vara hur hård men vad som helst är inte acceptabelt. Jag förbehåller mig rätten att ta bort kommentarer som blir allt för fördomsfulla eller hatiska.