torsdag 12 augusti 2010

Sverige Jobbar

Jag hörde MUF:s vallåt idag. Efter första chocken hade jag mycket svårt att hålla mig för skratt. Både som musiker och tänkande människa. Men vallåtar brukar ju inte hålla så hög klass, så att musikern i mig skulle ha invändningar är ju inte konstigt. Att jag som hängiven ickemoderat skulle gilla textinnehållet var ju inte heller direkt väntat så några stora överraskningar bjöd det inte på trots att det tydligen var stort rabalder om låten på nätet.
"Artisten", om man kan kalla honom det, är själv skitnöjd och tycker det är den bästa vallåt som nånsin skrivits men jag undrar hur andra moderater tänker om den. Jag har ju några moderata läsare. Vad tycker ni? Kan även vara intressant att veta vad andra tycker.

8 kommentarer:

  1. Oj va fet låt!
    Hur kan du klaga? Ett mästerverk både i musik och lyrik. Jag får gåshud...

    Va inte så partisk nu. Erkänn att det är en fantastisk låt.

    SvaraRadera
  2. Borgarn, varför länkar ditt namn till SKU?!

    Ang. MUF:s vallåt
    Tyvärr blir töntfaktorn hög när man sjunger en partipolitisk kampanjlåt i bästa fotbollssupporteranda. (Jag associerade till ”Heja Blåvitt”.) Jag började fnissa lite när refrängen kom. Skulle jag själv skriva en låt för Kristdemokraterna hade jag istället försökt göra som i The Arks - Father of a Son som är en otroligt skicklig politisk hit!

    Musikaliskt är låten helt ok. Jag kan enkelt föreställa mig att den skulle ha passat in på mellanstadiediskon på min tid, förutsatt att den fått en enklare text om kärlek eller sommar. Med sin nuvarande text kommer låten att fylla sitt syfte. Det blir nog kul för de redan invigda att skråla med i ”JAG ÄR EN MODERAAAAAAT!!!”

    SvaraRadera
  3. Borgarn:
    SKU var ju lite roligt. Härromdan länkade du väl till nån moderat sida?
    Jag väljer att vara snäll mot dig och tro att du är ironisk.

    Fredrik:
    Jo hade jag varit moderat och blivit tokfull på nåt muf-partaj hade jag nog tyckt det var jättekul att skråla med i refrängen. Men tack och lov e jag inte det.
    Vad gäller vad som är musikaliskt okej har vi nog lite olika syn. Om en låt får en att tänka på ett mellanstadiedisko är det inte okej. Nu var det ju ett tag sen jag var på ett sånt men mitt minne är att på mellanstadiediskon kommer det värsta bottenskrapet sipprande ur högtalarna.

    SvaraRadera
  4. Helt rätt gissat. Allsång efter några glas på partimiddagarna är en fantastisk känsla. Känns liksom att är vi så här enade på valdagen kan vi förflytta berg. Alternativt sänka skatten.

    Jag har svårt att tro att det är lika lajban i era partier. Och inga muf-brudar med gucciväskor och rolexklockor heller, misstänker jag. Inte undra på att folk röstar på oss. V är helt enkelt lite mer rock n roll än dom andra.

    SvaraRadera
  5. Du grön, är du ute efter att dissa vallåtar? Ta en titt på den här:

    http://www.youtube.com/watch?v=EMOqm26ZLsA

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det låter lite som Magnus Uggla.

    SvaraRadera
  7. Borgarn:
    Gucciväskor och rolexklocka är inget jag tycker är viktigt hos en brud. Det finns helt andra saker jag tycker är mycket viktigare hos det motsatta könet.
    Jag är inte med i något parti men på den tidan jag var politiskt aktiv hade vi fantastiskt kul på våra fester.

    Borgarn:
    Tack för tipset. Hade fantastiskt kul åt den låten men det är ju en rippoff på mange Smidt.

    SvaraRadera
  8. Här kommer ytterligare en vallåt. Denna gång är det en slagdänga för Alliansen.

    http://www.youtube.com/watch?v=6cEzd2STI6o

    SvaraRadera

Bara fegisar och får utan åsikter låter bli att lämna kommentarer. Det är helt okej att vara hur hård men vad som helst är inte acceptabelt. Jag förbehåller mig rätten att ta bort kommentarer som blir allt för fördomsfulla eller hatiska.