onsdag 19 oktober 2011

Naturen slår tillbaka

Ofta är naturen snäll och följsam. Den fogar sig ganska mycket efter våra krav och slår inte tillbaka speciellt ofta eller hårt, det verkar åtminstone så. Men i själva verket är naturen för det mesta rätt lurig. Den säger normalt inte ifrån förrän det redan är för sent vilket inte är nåt vidare bra för oss.
Men det är för det mesta, vilket är långt ifrån alltid. Ibland slår naturen tillbaka stenhårt och direkt. Visar var skåpet ska stå och säger:
-Jag är fan ingenting att leka med!

Det är vad som nu hänt i staterna väster om pölen. Ohio närmare bestämt. Jag pratar inte om några fåniga stormar eller oljeutsläpp. Jag snackar björnar, tigrar och lejon. Coola grejer som bits, rivs och sliter i stycken.
Det ser ut som om det är en privat samlare av djur som fått en flipp och öppnat alla burar och stängsel. Väldigt dumt.
När polisen hittade honom var han död med fullt av vilda djur runt sig. Det framgår inte om det var djuren som dödade honom men det kan man ju gissa. Många djur har naturligtvis rymt och alla människor i området har fått rådet att stanna inomhus och stänga alla dörrar och fönster.

Av de 48 djur som rymde har de skjutit runt 30 men en bunte är fortfarande lösa och livsfarliga. Djuren är stora och aggresiva men skötaren säger att de fick mat så sent som i måndags så de borde inte vara jättehungriga. Personligen tycker jag det låter som ganska länge men vad vet jag.


Aftonbladet
DN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bara fegisar och får utan åsikter låter bli att lämna kommentarer. Det är helt okej att vara hur hård men vad som helst är inte acceptabelt. Jag förbehåller mig rätten att ta bort kommentarer som blir allt för fördomsfulla eller hatiska.