söndag 21 augusti 2011

G(r)ÖN talar, Centerpartiet lyssnar

Centerpartiets valstrateger är uppenbarligen starka följare av min blogg och i synnerhet mitt inlägg om hur demokrati för snart ett år sedan. Det förstår jag helt och fullt. Varför inte ta del av denna formidabla flod av lysande ideér.
Nu när de behöver skaka fram en ny ordförande istället för Maud har de valt att öppna upp processen och ge väljarna större insyn. Jag tror som jag tidigare skrivit att det kommer gynna det parti som gör det och ge deras nya ledare ökad trovärdighet både bland medlemmar och befolkningen i stort. Om de sköter det snyggt vill säga. Värsta senariot är att folk ser den nya ledaren som en idol-deltagare. Kul att följa och heja på i utnämningsprocessen men ingen som man orkar ta på allvar i långa loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bara fegisar och får utan åsikter låter bli att lämna kommentarer. Det är helt okej att vara hur hård men vad som helst är inte acceptabelt. Jag förbehåller mig rätten att ta bort kommentarer som blir allt för fördomsfulla eller hatiska.