onsdag 25 maj 2011

Så trampa knugen i klaveret igen

Vad säger man om kungen egentligen. Det är lite synd om honom men jag kan inte låta bli att gotta mig lite. Jag gillar ju faktiskt inte människan. Jag är fullt övertygad, helt utan egentliga bevis, att han har varit på den här typen av klubbar och har den kvinnosyn som det tyder på. Det är ju egentligen bara skvaller. Att han tycker sig stå över lagen är ju ingen jättenyhet. Hans fortkörningar har ju varit minst sagt spektakulära.
På ämnet finns ju detta fantastiska citat ur Bodströms nya bok:
”När jag var klar tittade kungen oroligt på mig och sa: Det där med att ta bort straffimmunitet, det gäller väl inte fortkörningar?”
Det är väl egentligen mest det där med att stå över lagen som är den stora grejen här. Det är det som den här affären snurrar runt och som är det viktiga, att kungen och hans polare inte anser att de behöver följa samma regler som "vanliga"  människor. Och de i praktiken inte behöver heller, och det är ännu värre men en annan fråga.

3 kommentarer:

  1. Efter att själv under inte allt för lång tid ha publicerat två inlägg om kungen och hovets förhållande till oss vanliga människor har jag börjat fundera varför det över huvud taget intresserar mig, lite som du kanske. Jag har börjat fundera eftersom jag är totalt ointresserad av skvaller i vanliga fall. Så det handlar nog till slut om att kungen är just kung och lever, som du skriver, sitt liv efter andra regler än oss andra. Kanske är jag lite avundsjuk och finner nu en njutning när räkmackans majonnäs tycks ha skurit sig en aning. Det som stör mig mest är inte att han eventuellt gjort det han gjort. Mycket var för länge sedan och så vidare. Utan det värsta, lite dock beroende på vad som egentligen är sant, är den överlägsna attityden, att vi inte har att göra med kungens privatliv och så vidare. Vad hovet inte gärna vill kännas vid är det faktum att de finns just för vår skull. Vi äger dem. De har inget privatliv. Det ingår så att säga i ämbetet, vilket man såklart kan avsäga sig om man vill. Att vara kung har sina sidor, positiva och negativa, så är det bara.

    SvaraRadera
  2. FEL.FEL.FEL...Spelar ingen roll vad nån av er tycker någån gång nånsin. Jag tycker bäst.Vänder och vrider precis lika mycket på allting som ingenting åt alla håll och kanter och dessutom i mot allt och alla , fasten jag aldrig håller med om det själv,Joorrrråå!

    Jag gör detta dessutom på ett jävligt hetsigt men stilfyllt sätt. Precis som i tennis. Game, set och match. NEEEEEEJ, så fan att det jag just skrev är sant.... JORRRRÅÅ!! . (Punkt)

    SvaraRadera
  3. när kommer ett nytt inlägg då?!?!?! :)
    Jag har gjort ett, och man behöver int ens skriva in en kod

    SvaraRadera

Bara fegisar och får utan åsikter låter bli att lämna kommentarer. Det är helt okej att vara hur hård men vad som helst är inte acceptabelt. Jag förbehåller mig rätten att ta bort kommentarer som blir allt för fördomsfulla eller hatiska.